782 847 100

Zmysł wzroku jest niezwykle cenny, dlatego powinniśmy dbać o nasze oczy. Niestety, w obecnych czasach coraz rzadziej troszczymy się o wzrok, co przyczynia się do licznych problemów z widzeniem. Godziny spędzone przed monitorem komputera powodują szereg dolegliwości, które często bagatelizujemy. Jakie symptomy powinny nas zaniepokoić? Kiedy powinniśmy odwiedzić zaufany gabinet okulistyczny? Na te i inne pytania odpowiedzi przedstawiamy w artykule.

Sygnały, których nie powinniśmy lekceważyć!

Wszyscy chcemy cieszyć się dobrym wzrokiem do później starości, jednak niewiele osób dba o swoje oczy. Jakie oznaki wysyła nam organizm, gdy z oczami dzieje się coś niedobrego? Jakie objawy powinny skłonić nas do odwiedzenia zaufanego okulisty? Udaj się do specjalisty, gdy zauważysz u siebie poniższe symptomy:

• mrużenie oczu podczas oglądania telewizji lub czytania książki,
  • częste mruganie,
  • bóle głowy,
  • nawracające stany zapalne powiek i spojówek,

Nie oznacza to jednak, że powinniśmy udać się do okulisty, tylko gdy męczą nas wymienione dolegliwości. Nawet jeśli nie mamy problemów z ostrością wzroku, warto umówić się na wizytę do specjalisty. Zdarzają się bowiem choroby, które przebiegają w sposób niezwykle podstępny – długo nie dają objawów i powodów to obaw, a gdy zaczyna się dziać coś niepokojącego, choroba jest już bardzo zaawansowana.  Tak podstępna jest np. jaskra, której nieleczenie prowadzi do poważnych konsekwencji – do utraty wzroku.

Jak często odwiedzać okulistę w Płocku?

Po 40 roku życia należy sprawdzać wzrok raz w roku. Natomiast dzieci i osoby młode, które nie odczuwają dolegliwości związanych ze wzrokiem, powinny odwiedzać okulistę lub optyka minimum raz na 3 lata. Jeśli jednak dostrzegamy jakiekolwiek niepokojące sygnały, nie powinniśmy zwlekać z wizytą u specjalisty i częściej kontrolować wzrok. Najlepiej wybrać miejsce, w którym uzyskamy fachową i kompleksową pomoc jak Poradnia Okulistyczna z Pracownią Optyczną OKO SYSTEM w Płocku, w województwie łódzkim. W gabinecie możemy skorzystać z szerokiej gamy badań okulistycznych na nowoczesnym sprzęcie, dzięki czemu nasz problem zostanie szybko zdiagnozowany. Ponadto możemy liczyć na fachową pomoc w doborze oprawek oraz soczewek kontaktowych i wykonanie okularów korekcyjnych.

Salon optyczny i gabinet okulistyczny należy odwiedzać, nawet jeśli wydaje się nam, że z naszym wzrokiem nie dzieje się nic złego. Dzięki temu możemy w porę zdiagnozować groźne choroby, które przebiegają podstępnie i nie dają objawów, a ich nieleczenie prowadzi do poważnych konsekwencji.